Hoe blijf je interessant op Facebook?

Hoe blijf je interessant op Facebook?

Eén van de meest gestelde vragen aan ons is: Hoe vaak moet ik berichten posten op Facebook en kan ik elke dag een bericht posten op Facebook?

Hier is eigenlijk geen goed antwoord op te geven.

Je dient het huis net zolang te promoten tot dat het is verkocht. Een veel betere vraag zou zijn: Hoe blijf je interessant op Facebook. Als je dit weet te bereiken dan ga je het verschil maken:

  • Je huis gaat gedeeld worden
  • Je bereikt de gewenste doelgroep(en)
  • Je gaat je huis sneller verkopen

Om je hiermee op weg te helpen gaan wij je aantal tips geven hoe je interessant kan blijven op Facebook.

Verschillende fasen tijdens het verkopen van je huis

Als huisverkoper ga je door verschillende fasen voordat het huis daadwerkelijk is verkocht. Deze verschillende fasen weet je al van te voren. De eerste fase is het besluiten dat je het huis gaat verkopen. Het eerste bericht heb je dus al. Bijvoorbeeld

”Yes, ik ga mijn huis verkopen!”

Fase 2: Ga je het huis zelf verkopen of ga je een makelaarskantoor inschakelen? Dit kan al je tweede bericht zijn. Bijvoorbeeld

”Kent er iemand nog een goede makelaar?”

Op deze manier ben je helemaal niet vervelend en betrek je de omgeving op een positieve manier bij het verkoopproces. Grote kans dat je berichten al snel worden gedeeld en waarmee jij al direct honderden mensen bereikt.

Het huis staat al een tijdje te koop… en dan?

Je kunt natuurlijk niet steeds dezelfde berichten gaan delen. De beginfase is een belangrijke fase. In het begin ben je enthousiast en wil je zo snel mogelijk het huis verkopen om de volgende stap te zetten in je leven. Hoe langer het duurt tot je het huis verkoopt hoe minder je zult gaan doen. Zorg er daarom voor dat je direct begint met een goede Facebook strategie en werk de onderstaande punten zo snel mogelijk uit.

Werk de onderstaande fasen uit:

Fase: ik ga mijn huis verkopen

Maak 10 verschillende berichten over dat je het huis gaat verkopen.

Waarom ga je het huis verkopen?
Wanneer ga je het huis verkopen?

Fase welke makelaar

Als je kiest om te werken met een makelaarskantoor, dan gaat het makelaarskantoor een aantal stappen ondernemen voordat je huis daadwerkelijk online komt.

Over deze fase, kan je makkelijk 10 leuke berichten maken.

Foto’s laten maken

Deel dit op Facebook. Je kan zelfs de fotograaf op de foto zetten en dit dan plaatsen op Facebook. Zo maak je ook direct reclame voor de fotograaf. De daadwerkelijke foto’s ga je later pas delen op Facebook. In dit stadium deel je nog alleen de ontwikkelingen.

Gesprek met de makelaar

Deel op Facebook dat je een gesprek hebt met de makelaar. Op deze manier maak je reclame voor je makelaar en en je communiceert op een leuke manier. Deel ook de resultaten van het gesprek. Dit is relevante informatie.

Huis verschijnt op funda.nl

Nadat je makelaar een aantal stappen heeft ondernomen verschijnt het bericht op Funda.nl. Deel dit ook met je eigen vrienden op Facebook.

Wat zijn de eigenschappen van het huis?

Nadat je huis daadwerkelijk online is gekomen kan je gaan delen wat de voordelen van het huis zijn. Probeer niet de standaard tekst van Funda te kopiëren, maar probeer hierbij zo creatief mogelijk te zijn.

Vertel een persoonlijk verhaal

  • Wie wonen er in het huis?
  • Waarom heb jij ooit het huis gekocht?
  • Waarom ga je verhuizen?
  • Wat zijn de bijzonderheden in de buurt?

Maak over de eigenschappen van het huis minimaal 10 berichten. Wij raden aan om een persoonlijk verhaal te schrijven over het huis van ongeveer 800 woorden met de bovenstaande punten erin verwerkt. Op deze manier kom je makkelijk aan hele leuke berichten.

Deel de bezichtigingen

Wanneer er personen je huis komen bezichtigen deel dit dan. Dit is al een succes! Je hoeft echt niet de naam van diegene erbij te vermelden. Vermeldt alleen dat er geïnteresseerden komen. Dit soort berichten worden heel snel gedeeld op Facebook.

Deel het eindresultaat

Is je huis verkocht? Ook dit ga je natuurlijk delen op Facebook. Bedank al je vrienden voor het delen, liken etc.

Plan je berichten in

Er zijn twee belangrijke aspecten die je voor elkaar dient te hebben om succesvol Facebook in te zetten.

  • Stap 1: Zorg voor een bedrijfspagina op Facebook
  • Stap 2: Ga je berichten inplannen.

Je wilt echt niet elke dag aanwezig op Facebook om je berichten te posten. En dit hoeft ook helemaal niet. Facebook heeft een tool, zodat je alle berichten al weken van te voren kunt gaan inplannen. Maak hier echt gebruik van!
[share title=”Deel dit bericht” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” email=”true”]

[content_band inner_container=”true” padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” border=”all” bg_color=”#FFEBEB”]

Meer weten over Huispromotie?

Download het gratis e-book ‘De Geheimen van Effectieve Huispromotie Onthuld’ en leer hoe je jouw huis sneller kunt verkopen.

Hiermee voorkom je dat je de verkoopprijs een aantal keer met € 10.000,- moet verlagen. (Wat de meeste huisverkopers doen…)

[button type=”real” shape=”rounded” size=”large” href=”https://huispromotie.nl/gratis-professionele-tips/” title=””] Naar Gratis e-book
Gratis professionele tips. Geen verplichtingen. [/button]

[/content_band]