Zorg voor een duidelijke homepagina
Het is van belang dat je de keuzestress bij een bezoeker weghaalt. Een bezoeker maakt binnen 2- seconden een keuze om door te lezen en door te klikken of om de website te verlaten. Nu je dit weet is het goed om naar je eigen homepagina te kijken. Is op het op jouw website direct duidelijk wat je doet en waarom een bezoeker bij jou dient te zijn? Hiernaast is het goed om de bounce percentage op de homepagina te meten. Dit kun je doen met Google Analytics. Is de bounce percentage hoger dan 40% dan is het van belang om hier iets aan te doen.
Wat is een bounce percentage van 40%?
Een bounce percentage van 40% betekent dat er maar liefst 60% van het inkomend verkeer direct de website weer verlaat. Het is dus van belang om de bounce percentage zo laag mogelijk te houden. Gemiddeld wordt een bounce percentage onder de 40% als goed gezien. Naast de homepagina is het van belang om de het bounce percentage op alle pagina’s zo laag mogelijk te houden. Focus je eerst op de pagina’s met hoge instappunten, dit zijn de pagina’s waar de bezoekers op landen als ze je website bezoeken. Maak gebruik van Google Analytics om de website constant te blijven optimaliseren.
Elke pagina heeft maar één doel
Het is van belang om te bepalen wat het doel is van een pagina op de website. Gemiddeld bekijkt een bezoeker tussen de 2 á 4 pagina’s op de website. Het is van belang dat een bezoeker binnen twee klikken contact op kan nemen, een offerte kan aanvragen of een ander doel op de website kan behalen. Je kunt de website zien als een boek. Verdeel de website in verschillende hoofdstukken en laat hieronder verschillende sub paragrafen terug komen.
Zorg voor een blog op de website
Het toevoegen van een blog op de website heeft verschillende voordelen. Veel makelaarskantoren zullen deze tip nooit doorvoeren, omdat het simpelweg teveel tijd kost. Dit is een gemiste kans! Door een blog toe te voegen op de website en regelmatig te gaan bloggen, zal de website hoger gaan scoren op Google op verschillende zoektermen en zullen de website bezoekers toenemen. Een blog op de website heeft verschillende voordelen:
- Potentiele klanten krijgen een beter beeld van het makelaarskantoor
- Betere Google vindbaarheid
- Bezoekers blijven langer op de website
- Interessante artikelen delen op Social Media