3 tips voor een goede website voor een makelaarskantoor

3 tips voor een goede website voor een makelaarskantoor

Zorg voor een duidelijke homepagina

Het is van belang dat je de keuzestress bij een bezoeker weghaalt. Een bezoeker maakt binnen 2- seconden een keuze om door te lezen en door te klikken of om de website te verlaten. Nu je dit weet is het goed om naar je eigen homepagina te kijken. Is op het op jouw website direct duidelijk wat je doet en waarom een bezoeker bij jou dient te zijn? Hiernaast is het goed om de bounce percentage op de homepagina te meten. Dit kun je doen met Google Analytics. Is de bounce percentage hoger dan 40% dan is het van belang om hier iets aan te doen.

Wat is een bounce percentage van 40%?

Een bounce percentage van 40% betekent dat er maar liefst 60% van het inkomend verkeer direct de website weer verlaat. Het is dus van belang om de bounce percentage zo laag mogelijk te houden. Gemiddeld wordt een bounce percentage onder de 40% als goed gezien. Naast de homepagina is het van belang om de het bounce percentage op alle pagina’s zo laag mogelijk te houden. Focus je eerst op de pagina’s met hoge instappunten, dit zijn de pagina’s waar de bezoekers op landen als ze je website bezoeken. Maak gebruik van Google Analytics om de website constant te blijven optimaliseren.

Elke pagina heeft maar één doel

Het is van belang om te bepalen wat het doel is van een pagina op de website. Gemiddeld bekijkt een bezoeker tussen de 2 á 4 pagina’s op de website. Het is van belang dat een bezoeker binnen twee klikken contact op kan nemen, een offerte kan aanvragen of een ander doel op de website kan behalen. Je kunt de website zien als een boek. Verdeel de website in verschillende hoofdstukken en laat hieronder verschillende sub paragrafen terug komen.

Zorg voor een blog op de website

Het toevoegen van een blog op de website heeft verschillende voordelen. Veel makelaarskantoren zullen deze tip nooit doorvoeren, omdat het simpelweg teveel tijd kost. Dit is een gemiste kans! Door een blog toe te voegen op de website en regelmatig te gaan bloggen, zal de website hoger gaan scoren op Google op verschillende zoektermen en zullen de website bezoekers toenemen. Een blog op de website heeft verschillende voordelen:

  •  Potentiele klanten krijgen een beter beeld van het makelaarskantoor
  •  Betere Google vindbaarheid
  •  Bezoekers blijven langer op de website
  •  Interessante artikelen delen op Social Media
Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Gratis professionele tips om jouw huis sneller te verkopen

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN