Ja, Facebook adverteren kost geld. Veel mensen schrikt dit af.
Maar € 10.000,- van de vraagprijs afhalen is wat de meeste huis verkopers doen, wanneer het huis niet wordt verkocht. Die schok is toch veel groter?!
Voordat je dus je prijs verlaagd probeer Facebook adverteren eens uit.
Voor nog geen € 100,- is het al mogelijk om duizenden potentiele kopers te bereiken in de gewenste regio. Wanneer je ervoor hebt gekozen om Facebook adverteren in te zetten lees dan eerst de onderstaande tips om krachtige Facebook advertenties te maken.
Bepaal eerst het doel van je advertentie
Voordat je begint met het promoten van je huis op Facebook is het goed om een aantal doelen voor jezelf op te stellen. Dit zal je meer inzicht geven in het gebruik van Facebook en op welke wijze je de doelen kan gaan bereiken.
Hieronder een aantal doelen die je direct kan overnemen:
- Laat weten dat het huis te koop staat
- Bereik zo snel mogelijk de potentiele koper
- Help je makelaar om het huis sneller te verkopen
- Vrienden vragen om mee te helpen om je huis sneller te verkopen
Als je zelf andere doelen hebt om te toe te voegen is dit ook prima.
Nadat je het doel hebt bepaalt waarom je Facebook wilt gaan inzetten kan je kiezen uit twee verschillende advertentievormen op Facebook.
Optie 1. Je gaat je Fanpage promoten op Facebook om meer Likes te krijgen voor Pagina.
Optie 2. Je stuurt geïnteresseerde personen vanaf Facebook direct naar een website, waarop je huis staat vermeldt. Dit kan Funda.nl zijn, de website van je makelaar of huispromotie.nl.
Optie 2 is een krachtig marketingmiddel om je huis sneller te verkopen, omdat de geïnteresseerden direct alleen jouw huis zien, nadat ze op je advertentie hebben geklikt. En dus niet nog moeten kiezen tussen honderden andere huizen die ze tegelijk te zien krijgen.
Jouw huis krijgt dan alle aandacht!
Hoe duur is Facebook- adverteren?
Voordat je begint met adverteren geeft Facebook een overzicht van de schatting van het aantal klikken voor een bepaald budget. Dit is slechts een schatting van Facebook en het heeft met verschillende factoren te maken hoeveel er daadwerkelijk wordt afgerekend per klik.
Het is wel zo dat je nooit meer uitgeeft dan dat jezelf wilt. Zorg er daarom altijd voor dat je het dag budget correct hebt ingesteld.
Laat ons en anderen hieronder weten wat jij doet om je huis blijvend onder de aandacht te brengen op Facebook!