Google Analytics inrichten voor makelaars

Google Analytics inrichten voor makelaars

Het is haast niet mogelijk om een goede website te hebben zonder gebruik te maken van Google Analytics. Een grote fout van de meeste website eigenaren is dat ze veel investeren in een website en hierna stoppen met het optimaliseren van de website. Een website is nooit klaar. Het is van belang om de website constant te blijven optimaliseren en dit doe je mede door gebruik te maken van Google Analytics.

Google Analytics is het gratis analyse systeem van Google. Heb je Google Analytics nog niet op de website geplaatst? Vraag de webbouwer om dit dan zo snel mogelijk te doen. Vanaf het moment dat Google Analytics is geïnstalleerd op de website kun je beginnen met meten en optimaliseren.
Met Google Anlytics zie je het aantal bezoekers op de website en het gedrag op de website. In Google Analytics zie je onder andere de volgende gegevens:

  •  Bezoekersaantallen
  •  Bekeken pagina’s
  •  Op welke pagina’s de meeste bezoekers afhaken
  •  Op welke pagina’s bezoekers meteen afhaken
  •  Hoe de bezoekers op de website zijn gekomen

Het installeren van Google Analytics is niet voldoende om optimaal gebruik te maken van het systeem. Het is van belang om de doelen op de website in stellen in Google Analytics. Wanneer je dit hebt gedaan kun je het onderstaande doormeten;

  •  Het aantal aanvragen per maand
  •  De locatie waar de meeste aanvragen vandaan komen
  •  Het aantal aanvragen via Google
  •  Het aantal aanvragen per Social Media kanaal
  •  Aanvragen per mobiele apparaat
  •  En meer relevante informatie over de aanvragen

Voor een makelaarskantoor is het niet alleen van belang om het aantal aanvragen door te meten. Het is ook van belang om de contactpagina, nieuwsbrief inschrijvingen en andere doelen op de website door te meten.

Met Google Analytics is het mogelijk om het gedrag van de bezoekers te meten. Je ziet onder het kopje gedrag het aantal pagina’s dat is bekeken, de tijd op een pagina, uitstappunten op een pagina en meer relevante gegevens. Onder het kopje gedrag kun je dus ook bekijken hoe vaak de huizen worden bekeken op de eigen website en waar het meeste verkeer van vandaan komt.

Om een goede website te hebben is het van belang om bezig te zijn met het optimaliseren. De basis hiervoor is om Google Analytics op de website te plaatsen. Hierdoor krijg je inzicht in;

  •  Het aantal bezoekers op de website
  •  Het aantal unieke bezoekers op de website
  •  Uit welke gebieden de meeste bezoekers komen
  •  Hoelang een bezoeker gemiddeld op de website blijft
  •  Hoeveel bezoekers op de website komen via Google

Door middel van Google Analytics goed in te zetten is het mogelijk om meer resultaat met een website te behalen. Krijg je nog te weinig aanvragen via de website? Dan is het van belang om te analyseren hoeveel bezoekers je op de website hebt en waar de meeste bezoekers afhaken. Probeer elke maand het bezoekersaantal op de website te verhogen en de website te blijven optimaliseren. Dit zal resulteren in meer aanvragen.

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN