Het is van belang dat je een unieke tekst maakt over je huis. Ben je hier zelf niet zo goed in? Dat maakt helemaal niet uit. Iemand in je omgeving kan dit voor je doen. Of vraag je makelaar om dit voor je te doen.
Bekijk direct onze verkooppakketten
Waarom het belangrijk is om een unieke tekst te hebben over je huis
Op dit moment staan er zóveel huizen te koop dat het van belang is om op te vallen. De lezer moet weten waarom hij jouw huis moet kopen.
Naast dat je er altijd voor moet zorgen dat je kwalitatief goede foto’s hebt en een promotiefilm hebt laten maken, moet je er voor zorgen dat je de potentiële kopers meer gaat vertellen dan alleen de standaard tekstvermelding.
In deze unieke tekst vermeld je zaken die niet in de standaard tekst zijn opgenomen.
Voorbeelden hiervan zijn:
- Nieuwe ontwikkelingen in de buurt
- Bijzonderheden van het huis
- Ligging van het huis
- Waarom heb jij het huis gekocht
- Waarom het huis te koop staat
Probeer het verhaal persoonlijk te vertellen. Om je hier een eind mee op weg te helpen hebben wij hieronder een voorbeeld voor je opgesteld die je kan gaan gebruiken. Probeer het voorbeeld van hieronder te gebruiken voor je persoonlijke verkooptekst.
Voorbeeld van een unieke verkooptekst
[START VOORBEELDTEKST]
U wilt een goed onderhouden huis?
Deze RUIME EENGEZINSWONING met dakterras EN TUIN op het westen is recent volledig nieuw afgewerkt. Het huis is op loopafstand van de sporthal, het recreatiemeer en het centrum van Almere.
(Maak het persoonlijk)
Wij hebben hier ruim X aantal jaren met veel plezier gewoond. De reden dat we gaan verhuizen is, omdat onze kinderen het huis uit zijn en mijn man en ik dichterbij Amsterdam willen gaan wonen. Wij hebben een klein appartementje op het oog in de binnenstad van Amsterdam.
(Gebruik hierbij minstens 10 bijzonderheden waar je makelaar nog niet aan heeft gedacht)
De bijzonderheden van ons huis zijn:
- Twee jaar geleden hebben wij een bijkeuken laten aanbouwen
- Vernieuwde groepenkast voor een veilige elektrische installatie
- De woning is voorzien van het Politiekeurmerk veilig wonen
- Elektrische rolluiken aan achtergevel
- HR CV ketel Bosch uit 2012
- Super gezellige buren
- Gelegen in een buurt met veel gezinnen met basisschoolkinderen
(Betrek de buurt in de advertentietekst)
Je loopt zo naar de markt of de bruisende binnenstad. Binnen een minuut zit je met de auto op de Ringweg. Dit huis ligt heel erg centraal in de mooie vooroorlogse stadswijk, grenzend aan het meer en verschillende fietsroutes.
[EINDE VOORBEELDTEKST]
Vergeet niet nog over de buurt(bewoners) te vertellen:
- Zijn er buurt activiteiten?
- Zijn er activiteiten voor de kinderen?
- Kan je goed opschieten met de buren?
- Zijn er activiteiten voor de ouders?
- Zijn er bijzondere voorzieningen in de buurt?
Wat ga je doen met deze unieke verkooptekst?
Tijdens bezichtigingen (Zoals de Open Huizen Dag)
In de verkooptekst heb je de belangrijkste Unieke Verkoop Punten (USP’s) van het huis opgenomen. Ook heb je de belangrijkste zaken rondom het huis verteld.
Je eigen persoonlijke verhaal is erin verwerkt, dus eigenlijk staat alles erin wat een potentiële koper leuk zal vinden om te horen. Deze informatie deel je dan ook met de potentiële kopers die een bezichtiging komen doen. Je hoeft de verkooptekst natuurlijk niet op te lezen, maar je gebruikt de tekst wel als een soort van checklist.
Vermelden op het internet
Je gaat de verkooptekst delen op het internet. Op verschillende huizenwebsites kan je de verkooptekst vermelden.
Mailen naar vrienden
Ga actief bezig met het verkopen van je huis. Mail de verkooptekst ook naar je vrienden en vraag je vrienden of ze het ook willen delen met hun omgeving.
Delen op Social Media
Gebruik de verkooptekst om berichten te maken voorop Facebook en Twitter. Wees zeer actief op deze twee kanalen.
Wat zou jij nog vermelden in jouw verkooptekst?
Laat het hieronder in de reacties weten, zo leren we van elkaar!