Wat je WEL en NIET moet doen op Facebook

Wat je WEL en NIET moet doen op Facebook

Wat je WEL en NIET moet doen op Facebook

Er is nog één belangrijk onderdeel om door te nemen voordat je daadwerkelijk begint met het promoten op Facebook. Facebook is een super krachtig kanaal om je huis onder de aandacht te brengen, maar er schuilen ook gevaren aan het promoten van je huis op Facebook. Het is namelijk een Social Media kanaal.

Dit betekent dat iedereen je berichten kan zien, delen en verder delen. Het is daarom van cruciaal belang dat je goed oplet wat je wel en niet plaatst op Facebook.

De juiste tone-of-voice

Tone-of-voiceHoe zit het nu met de toon in de berichten? Is het beter om zakelijk te blijven of wordt humor wel gewaardeerd? En moeten de berichten persoonlijk zijn of kan er op de massa worden ingezet?

Wat in alle adviezen van Facebook goeroes naar voren komt is dat de beste tone-of-voice een menselijk toon is.

Maar hoe schrijf je nou op een menselijk manier voor een zakelijke boodschap?

Wij hebben een aantal tips voor je samengesteld. Mensen schijnen op een intuïtieve manier aan te voelen wanneer een bericht recht uit het hart komt en wanneer er sprake is zogenoemde verkoperige communicatie. Hoe hard je ook je best doet als je berichten schrijft die alleen maar als doel het te verkopen dan zal de lezer dit snel in de gaten hebben.

Probeer daarom dicht bij jezelf en je doelgroep te blijven en vooral niet geforceerd te verkopen. Daarom is het van belang om snel actie te ondernemen om je huis te verkopen. Hoe langer een huis te koop staat, des te meer stress je ervan krijgt. Dit zal ten koste gaan van het promotie gedeelte.

Denk bij het plaatsen van de berichten bijvoorbeeld na over hoe je zou reageren op een privé bericht. In het onderstaande voorbeeld is hier goed ingespeeld door KLM.

huis sneller verkopen facebook inzetten
Wat mensen graag willen is eerlijkheid en een kijkje achter de schermen.

  • Wie woont er in het huis?
  • Waarom wordt het huis verkocht?
  • Wat zijn de bijzonderheden van het huis?

Met wie heb ik te maken is altijd een belangrijk aspect.

Dit kun je al bereiken door zo nu en dan een foto van jezelf of je gezin te plaatsen of door een filmpje op te nemen in het huis. Vind je dit teveel van het goede? Dan kan je er ook voor kiezen om iets minder persoonlijke informatie te delen. Het is van belang dat je niks forceert en alles op een zo natuurlijk mogelijke manier doet.

Verder is het goed om te weten dat mensen zich goed willen voelen en vermaakt willen worden. Helemaal op Facebook is dit het geval. Humor spreekt daarom ook veel mensen aan en werk vaak goed. Wanneer je hierin een goede weg weet te vinden zullen veel mensen met een lach terugdenken aan jouw huis en hier een goed gevoel aan overhouden.

Dit vergroot de kans dat het huis eerder gedeeld zal worden en eerder de juiste koper bereikt.

Huis sneller verkopen Facebook

Hou er rekening mee dat wanneer je berichten gaat plaatsen op Facebook je ook berichten terug kan krijgen. Dit kunnen privé berichten zijn, maar ook berichten die elk ander kan zien op Facebook. Berichten op je eigen Facebook pagina kan je altijd bewerken en verwijderen. Dit geldt zowel voor je eigen berichten als voor de berichten die anderen plaatsen.

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Gratis professionele tips om jouw huis sneller te verkopen

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN