Google Adwords tips voor makelaarskantoren

Google Adwords tips voor makelaarskantoren

Google Adwords is een ideale manier om op een snelle manier meer klanten te krijgen. Voor makelaarskantoren is het mogelijk om Google Adwords op twee manieren in te zetten. Google Adwords inzetten:

  •  Om het huizenaanbod te verhogen
  •  Om het huidige aanbod sneller te verkopen

Voordat we de twee manieren gaan behalen, eerst een korte uitleg van Google Adwords is en hoe het werk.

Google Adwords is een advertentieprogramma van Google. Er zijn twee verschillende vormen van Google Adwords. Google Adwords bestaat uit het Google zoeknetwerk en uit het Google Display netwerk. Met het Google Zoeknetwerk worden de advertenties vertoond op Google zelf. Dit is een sterke manier van adverteren, omdat je zelf zoekwoorden kunt instellen waar je op gevonden wilt worden. Bij het Google Display netwerk worden de advertenties vertoond op andere websites. De websites kun je zelf selecteren. Aantal voordelen van Google Adwords:

  •  De website wordt direct gevonden op Google
  •  Adverteren in de gewenste gebieden
  •  Zelf het advertentiebudget bepalen
  •  De resultaten zijn overzichtelijk en meetbaar

Google Adwords is ideaal om in te zetten om het huizenaanbod te verhogen. Wil je meer huizen in het portfolio? Ga dan adverteren op relevante zoekwoorden. Relevante zoekwoorden zijn bijvoorbeeld;

  •  Makelaar + plaatnaam
  •  Huis verkopen
  •  Huis verkopen + plaatsnaam
  •  Hoek woning verkopen

Een concreet voorbeeld. Stel je bent als makelaarskantoor actief in Amsterdam. Dan is het relevant om op Google gevonden te worden, wanneer huis verkopers in Google op zoek gaan naar een Makelaar in Amsterdam. Hiernaast is het relevant om gevonden te worden op zoekwoorden, zoals huis verkopen in Amsterdam, Hoek woning verkopen etc. Het is van belang dat je de doelen goed instelt in Google Analytics. Op deze manier krijg je inzichtelijk welke zoekwoorden de meeste aanvragen opleveren.

Zet het Google Display Netwerk in om te adverteren op relevante websites. Een belangrijk onderdeel van het Display Netwerk is Google Retargeting. Dit houdt in dat je de advertenties alleen laat zien aan de personen die al eerder op je website zijn geweest. Door Google Retargeting in te zetten zal de naamsbekendheid van het makelaarskantoor vergroot worden.

De bovenstaande tips kunnen ook worden ingezet om het huidige huizen aanbod sneller te verkopen. Het mogelijk om per huis apart Google Adwords in te zetten. Dit doen wij bij Huispromotie ook. Hiermee zorg je ervoor dat het huidige aanbod veel vaker wordt bekeken door potentiële kopers. Steeds meer potentiele kopers gaan gericht op zoek naar een bepaald huis. Enkele voorbeelden van relevante zoekopdrachten zijn;

  •  Villa te koop in Amsterdam
  •  Huis met zwembad te koop Amsterdam- zuid
  •  Boerderij te koop in Noord- Holland

Het is van belang om per huis unieke en relevante zoekopdrachten te bedenken en deze in te stellen. Een tip hierbij is om de vraagprijs direct in de advertentie te vermelden. Je betaalt per klik. Je wilt dat alleen relevante kopers op de advertentie klikken.

Makelaars hebben nog veel te winnen op het gebied van Google Adwords. Er zijn steeds meer makelaarskantoren die in spelen op Google Adwords. Het is wel goed om te weten dat Google Adwords niet iets is wat je even opzet. Je dient kennis te hebben van Google Adwords om succesvolle advertenties op te zetten. Het is verstandig om hier een professional voor in te huren. Wees niet bang om te investeren in Google Adwords.

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN