Huis snel verkopen op Facebook? Zet Facebook adverteren in!

Voordeel van Facebook adverteren is dat de de advertenties zowel tekst als beeld bevatten, waardoor je meer mogelijkheden krijgt om het huis goed onder de aandacht te brengen. Je hebt twee verschillende doelen waarvoor je kan gaan adverteren. Je kunt ervoor zorgen dat de pagina meer Likes krijgt met een like-campagne, waardoor het bereik van de berichten die je vervolgens op de tijdlijn plaatst een groter bereik hebben (gratis). Zonder Likes ziet niemand de berichten die je plaatst op de tijdlijn. De andere manier om Facebook adverteren in te zetten in door bezoekers vanaf Facebook direct door te verwijzen naar bijvoorbeeld Funda, huispromotie.nl, Huislijn.nl of de website van de makelaar waarop het huis vermeldt staat, de verwijs-campagne. Let hierbij op dat je altijd direct doorverwijst naar de pagina waarop jouw huis te koop staat.

Link de advertentie direct naar het huis

Het direct doorlinken kan naar Funda.nl zijn waarop je huis staat vermeldt, of de website van je makelaar of de URL van Huispromotie.nl of van Huislijn.nl waarop je huis staat vermeldt.

Maak een krachtige advertentietekst

Vermeldt direct de belangrijkste eigenschappen van het huis. Wat zijn de bijzonderheden die potentiele kopers interessant vinden? Vermeldt deze direct in de advertentietekst.

Vermeldt de vraagprijs in de advertentietekst

Het is van belang dat je de vraagprijs direct vermeldt in de advertentietekst. Op deze manier zorg je ervoor dat alleen geïnteresseerde gaan klikken. Je rekent af per klik, dus je wilt zoveel mogelijk voorkomen dat mensen klikken die niet de intentie hebben om te kopen.

Zorg voor kwalitatieve foto’s

Een foto wordt gemiddeld slechts twee seconden bekeken. Bevalt deze niet, dan is een potentiële koper met één muisklik afgehaakt. Goede foto’s zijn dan ook een must. Vooral de eerste drie foto’s moeten pakkend zijn. Zorg voor een goede belichting, zodat alle ruimtes optimaal tot hun recht komen. Het licht is het mooist ongeveer twee uur na zonsopgang en twee uur voor zonsondergang. Uiteraard moeten de foto’s ook haarscherp zijn.

Advertenties onderhouden

Het is niet de bedoeling dat je de advertenties één keer aanmaakt en er dan niet meer mee bezig gaat. Het is een kwestie van door optimaliseren. Nadat je de advertenties hebt aangemaakt kan je de resultaten op de volgende manier bekijken en onderhouden. Klik op ‘Promoten’ en vervolgens op ‘Ga naar Advertentiebeheer’.

In het beginscherm kan je direct zien hoeveel bereik de campagne heeft, hoeveel budget je hebt uitgegeven en de gemiddelde kosten per klik. Het is van belang dat je meerdere advertenties gaat aanmaken binnen een campagne.

Je gaat verschillende advertenties aanmaken voor verschillende doelgroepen.

  •  Welke personen zouden het huis kunnen kopen?
  •  In welke gebieden wonen deze personen?
  •  Hoe oud zijn de geschikte kopers?
  •  Wat zijn de interesses van deze personen?
  •  Wat kan je vertellen over je huis?

Maak verschillende segmenten

Op basis van leeftijd.

Bijvoorbeeld:

  •  21- tot en met 26 jaar
  •  27- tot en met 33 jaar
  •  34- tot en met 40 jaar
  •  41- tot en met 47 jaar

Het is afhankelijk van wat voor huis je verkoopt welke leeftijdscategorieën je gaat selecteren. Je kunt ook segmenten maken op basis van man/vrouw en een campagne maken voor beide.

Waarom je het huis sneller verkoopt op Facebook?

‘Verkoop je huis sneller, maar zak niet met de verkoopprijs’ – dat is het motto van “Huis Verkopen Met Facebook” . Aan de hand van dit boek ben je in staat om het huis onder de aandacht te brengen op het meest krachtige Social Media kanaal van dit moment; Facebook.

 


Lees ons E- book huis verkopen op Facebook

Bekijk ook