1 tip die veel promotie moeite bespaard

1 tip die veel promotie moeite bespaard

Op huispromotie.nl kun je superveel tips lezen over hoe je je huis kunt verkopen.

Al deze tips geven je natuurlijk geen garantie dat je huis ook daadwerkelijk sneller en voor de juiste prijs wordt verkocht. Maar het vergroot je kansen wel enorm.

Het gaat er natuurlijk vooral om dat je zelf actie onderneemt.

Het is gewoon te makkelijk om de economie of de woningmarkt de schuld te geven.

Je zult echt zelf aan de bak moeten voordat je die kant op gaat neigen.

Als je dan toch het liefst niet teveel zelf doet, heb ik een tip voor je. Hierdoor moet je nu misschien even wat tijd investeren, maar hiervan ga je de rest van de verkoopperiode waarin je huis te koop staat de vruchten plukken.

Met je makelaar moet je als het ware een team gaan vormen. Dot verhoogt simpelweg je verkoopkansen! Het gaat niet om kleingeld, dus wees hier erg kritisch in.

Kies dus niet een makelaar enkel op basis van de hoogste geadviseerde vraagprijs. Of omdat hij toevallig om de hoek zit. Kijk vooral naar zijn of haar werkwijze.

2000px-Vraagteken.svgMaar hoe?

Nu denk je misschien; ja, maar ik ben toch geen makelaar? Hoe weet ik nu wat de beste werkwijze is?

Hier kun je achter komen door de juiste vragen te stellen en positief kritisch te zijn. We hebben 10 vragen voor je op een rijtje gezet met zaken waarop je zou moeten letten:

1. Onderscheidend

Hoe onderscheid de makelaar zich van andere makelaars? En kan hij hier een paar concrete voorbeelden van geven?

2. Verkoopplan

Wat is het verkoopplan van de makelaar? (Er vanuit gaande dat hij er een heeft, anders kun je hem sowieso skippen) Kan hij je stap voor stap uitleggen wat de strategie wordt? Komt er alleen een verkoopbord voor het raam en een vermelding op Funda of kijkt hij verder?

3. Marketingplan

Heeft de makelaar een marketingplan? Denkt hij na over de doelgroep van je huis om deze vervolgens heel gericht te banderen?

4. Social Media

Is hij van plan social media kanalen in te zetten en zo ja, welk en hoe?

5. Vooronderzoek

Heeft de makelaar een goed vooronderzoek gedaan voor jouw woning? Denk daarbij aan vergelijkbare woningen die te koop staan, en hoe de prijzen de afgelopen jaren in jullie omgeving zijn gestegen, gedaald of gelijk gebleven.

6. Sterke punten

Kan hij de sterke punten van jouw huis benoemen en verwerkt hij die ook in zijn promotie materiaal, zoals op Funda, in brochures en op zijn eigen website? Kan hij jouw huis als ene pareltje presenteren?

7. Presentatie

Hoe presenteert de makelaar de huizen in zijn huidige portfolio? Zijn de foto’s van deze woningen van hoge kwaliteit, en presenteert hij ze met wervende teksten die uitnodigen en uitgebreid zijn? Maakt hij ook gebruik van 360 graden foto’s, plattegronden en video’s?

8. Aandacht

Neemt hij alle tijd voor je? Je kunt er rustig vanuit gaan dat een goed intake gesprek toch als snel zo’n 1,5 tot 2 uur duurt.

9. Jouw gevoel

Hoe is jouw gevoel bij deze makelaar? Je zult vaker contact met hem moeten hebben en je moet op hem kunnen vertrouwen. Dat hij vooral in jouw voordeel denkt in niet in zijn eigen. Ook moet hij gewoon prettig in de omgang zijn.

10. Communicatie

Hoe communiceert hij? Komt hij zijn afspraken na, houd hij je goed op de hoogte en is hij op tijd bij afspraken? Vooral dit laatste is een goed indicator, want als hij te laat komt, dan heb je grote kans dat hij tijdens de verkoop vaker te laat komt of pas laat wat van zich laat horen.

Hoe is je makelaar tijdens een bezichtiging?Als laatste willen we nog een tip geven die je kunt gebruiken om er achter te komen hoe een makelaar zich presenteert bij een bezichtiging.

Een bezichtiging is namelijk een belangrijk punt in de verkoop. Op dat punt heeft een kijker namelijk al de moeite genomen om vanachter Funda weg te komen en tijd te investeren in jouw woning.

Ga bij 2 of 3 verschillende makelaars die jij wel als makelaar zou willen hebben een afspraak inplannen voor de bezichtiging van een huis uit hun portfolio. Ervaar op welke manier elke makelaar de rondleiding doet door de woning.

Dit zal dezelfde manier zijn waarop hij straks jouw kijkers zal rondleiden door je woning.

Je kunt dan zelf ondervinden of je een goed gevoel krijgt bij elke specifieke makelaar. Is hij bijvoorbeeld:

  • Goed geïnformeerd over de woning? Wist hij op veel vragen een duidelijk antwoord te geven?
  • Prettig aanwezig tijdens de rondleiding?
  • Heel erg nonchalant of juist opdringerig?

Zomaar een aantal zaken die eer voor kunnen zorgen dat de verkoop wel of niet doorgaat.

Wees dus kritisch op je makelaar als je zelf niet voor de promotie van je huis wilt opdraaien.

[share title=”Deel dit bericht” facebook=”true” twitter=”true” google_plus=”true” linkedin=”true” pinterest=”true” email=”true”]

[content_band inner_container=”true” padding_top=”0px” padding_bottom=”0px” border=”all” bg_color=”#FFEBEB”]

Meer weten over Huispromotie?

 

De Geheimen van Effectieve Huispromotie Onthuld

Download het gratis e-book ‘De Geheimen van Effectieve Huispromotie Onthuld’ en leer hoe je jouw huis sneller kunt verkopen.

Hiermee voorkom je dat je de verkoopprijs een aantal keer met € 10.000,- moet verlagen. (Wat de meeste huisverkopers doen…)

[button type=”real” shape=”rounded” size=”large” href=”https://huispromotie.nl/gratis-professionele-tips/” title=””]Naar Gratis e-book
Gratis professionele tips. Geen verplichtingen. [/button]

[/content_band]

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN