Hoe maak je goede Twitter berichten om het huis te verkopen?
Twitter is één van de grootste Social Media kanalen. In Nederland hebben we ruim drie miljoen Twitter gebruikers. Het is dus heel goed mogelijk om je huis sneller te verkopen door Twitter in zetten als promotie kanaal voor je huis. Hieronder lees je praktische Twitter tips om je huis sneller verkopen.
Begin eerst met het opstellen van een aantal doelen waarom je Twitter zal inzetten om bij het verkopen van je huis. Bijvoorbeeld.
- Laat weten dat het huis te koop staat
- Bereik zo snel mogelijk de potentiele koper
- Help je makelaar om het huis sneller te verkopen
Vrienden je omgeving om mee te helpen om je huis te promoten op Twitter
Naast dat je de doelen hebt opschreven is het ook goed om een doelgroepen te maken van je potentiële kopers. Welke personen zijn interessant om te bereiken en wat vinden deze personen interessant om te lezen?
- Welke personen zouden het huis kunnen kopen?
- In welke gebieden wonen deze personen?
- Hoe oud zijn de geschikte kopers?
- Wat zijn de interesses van deze personen?
- Wat kan je vertellen over je huis?
Combineer de doelgroep met de bovenstaande vragen. Op deze manier kan je direct beginnen met het maken van de berichten.
Laat je Twitter berichten checken
Het is van belang dat je de berichten even laat checken door iemand in je omgeving. Je wilt geen spelfouten of andere dingen over het hoofd zien. Maak de berichten eerst in Word of een ander tekstprogramma.
Ga minimaal 1x per week bezig met de Twitter berichten
Het beste is om een vaste tijdstip te plannen wanneer je bezig gaat met de berichten. Vaak is een half uurtje per week al voldoende. (indien je de stappen van hoofdstuk één goed hebt uitgevoerd).
Speel in op bijzondere gebeurtenissen
Het is ook altijd aan te raden om in te spelen op grote evenementen zoals het WK voetbal, de Olympische Spelen en de Elfstedentocht. Het betreft hier evenementen die veel mensen bezighouden en die vaak een saamhorigheidsgevoel geven. Hét moment om een goede inhaker de deur uit te doen. Hieronder volgen twee voorbeelden van inhakers tijdens het WK voetbal (2014):
Calvé Pindakaas zette deze afbeelding een dag na de wedstrijd Nederland – Spanje online. Het is voor iedereen duidelijk dat hier een jonge Robin van Persie wordt afgebeeld. Naast deze afbeelding zijn er ontzettend veel afbeeldingen gemaakt van de duik van Robin van Persie. Deze waren razend populair op Social Media. Slim van Calvé om hier ook op in te spelen.
Na de wedstrijd Nederland – Costa Rica postte Andrélon onderstaande afbeelding. Zij haakten op een grappige manier in op de prestaties van keeper Tim Krul, die ervoor zorgde dat Nederland doorging naar de halve finale.
Inspelen op bepaalde data om je huis te verkopen op Twitter
Bepaalde dagen, zoals feestdagen of vakantiedagen, zijn bij uitstek geschikt voor inhakers. Met inhakers bedoelen we berichten of advertenties die ‘inhaken’ op de bijzondere dag. Een inhaker kan heel veel positieve aandacht genereren voor uw onderneming.
Daarbij is de juiste toon en inhoud van groot belang. Maar het is ook belangrijk om al vroeg op de dag een leuk bericht te plaatsen. Dan zal je bericht gedurende dag wellicht veel aandacht krijgen.
Inspelen op bepaalde data om je huis te verkopen:
- Kerst
- Pasen
- Valentijnsdag
- Zomervakantie
- Wintervakantie
- Meivakantie
Goede Twitter berichten maken om het huis te verkopen
Twitter is één van de grootste Social Media kanalen. In Nederland hebben we ruim drie miljoen Twitter gebruikers. Het is dus heel goed mogelijk om je huis sneller te verkopen door Twitter in zetten als promotie kanaal voor je huis. Begin eerst met het opstellen van een aantal doelen waarom je Twitter zal inzetten bij het verkopen van je huis.