Let op! Om Facebook adverteren in te kunnen zetten dien je een bedrijfspagina of een fanpage te hebben op Facebook. Zodra je deze hebt aangemaakt kan je beginnen met het maken van de eerste advertenties. Klik hiervoor op je eigen Fanpage op Promoten en klik dan op Promoot je website.
Krachtige Facebook advertenties maken om je huis sneller te verkopen
Link de advertentie direct naar een URL waarop het huis te zien is
Dit kan de pagina van Funda.nl zijn waarop je huis staat vermeldt, of de website van je makelaar waarop je huis staat vermeldt of de URL van huispromotie.nl waarop je huis staat vermeldt. Zie het voorbeeld hieronder.
Gebruik deze URL- adres als landingspagina voor je advertenties.
Maak een krachtige advertentietekst
Vermeldt direct de belangrijkste eigenschappen van het huis. Wat zijn de bijzonderheden die de potentiele kopers interessant vinden? Vermeldt deze direct in de advertentietekst.
Vermeldt de vraagprijs in de advertentietekst
Het is van belang dat je de vraagprijs direct vermeldt in de advertentietekst. Op deze manier zorg je ervoor dat alleen geïnteresseerde gaan klikken. Je rekent af per klik, dus je wilt niet dat mensen klikken die geen interesse hebben om te kopen.
Zorg voor kwalitatieve foto’s
Een foto wordt gemiddeld slechts twee seconden bekeken. Bevalt deze niet, dan is een potentiële koper met één muisklik afgehaakt. Goede foto’s zijn dan ook een must. Vooral de eerste drie foto’s moeten pakkend zijn. Zorg voor een goede belichting, zodat alle ruimtes optimaal tot hun recht komen. Het licht is het mooist ongeveer twee uur na zonsopgang en twee uur voor zonsondergang. Uiteraard moeten de foto’s ook haarscherp zijn.
Maak verschillende doelgroepen voor je advertenties
Op basis van leeftijd. Bijvoorbeeld 21- tot en met 26 jaar
27- tot en met 33 jaar
34- tot en met 40 jaar
41- tot en met 47 jaar
Het is afhankelijk van wat voor huis je verkoopt welke leeftijdscategorieën je gaat selecteren. Je ook segmenten maken op basis van man/vrouw en een campagne maken voor beide.
Maak zelfde advertentieteksten, maar gebruik verschillende afbeeldingen
Wanneer je al een advertentie hebt aangemaakt is heel makkelijk om een variant op deze advertentie te maken, om bijvoorbeeld te testen met een andere afbeelding.
Advertenties onderhouden
Het is niet de bedoeling dat je de advertenties één keer aanmaakt en er dan niet meer mee bezig gaat. Het is een kwestie van door optimaliseren. Nadat je de advertenties hebt aangemaakt kan je de resultaten op de volgende manier bekijken en onderhouden.