Snapchat inzetten om het huis te verkopen - Huispromotie

Snapchat inzetten om het huis te verkopen

Heb je al gehoord van SnapChat? Snapchat is misschien wel het Social Media kanaal van dit moment. En zoals bij de meeste Social Media kanalen zijn de jongeren er als eerste erg actief op. In 2015 waren er al 2 miljoen mensen in Nederland actief op Snapchat. De app is voornamelijk populair onder de tieners, maar het gaat zeker niet lang meer duren voordat we met zijn allen gebruik gaan maken van Snapchat. In 2015 maakten 28% van de personen tussen de 20- en de 29 jaar al gebruik van SnapChat. Bij de 50+ is dit nog maar 2%. Het is afhankelijk van de doelgroep die je wilt gaan bereiken, maar SnapChat gaat steeds groter worden.

Wat is SnapChat precies?

SnapChat is een App. Je kunt SnapChat ook alleen gebruiken met je mobiele telefoon. Je dient de App eerst te downloaden, een account aan te maken en vrienden toe te voegen voordat je kunt beginnen met SnapChat. Het leuke aan SnapChat is dat je foto’s en video’s makkelijk kunt versturen naar de gewenste personen. De foto of video is maar paar seconde te zien en wordt daarna automatisch verwijderd.

Hoe kan je SnapChat gebruiken om het huis te verkopen?

SnapChat is ideaal om het huis te promoten. Het is heel makkelijk om te gebruiken en je kunt binnen paar minuten het huis al delen op het internet. Je kunt de gemaakte filmpjes heel makkelijk opslaan en vervolgens ook delen op bijvoorbeeld Facebook, Instagram etc. Voor de particuliere huis verkopers is het delen van de filmpjes op Social Media de grootste kans of je dient zelf veel vrienden te hebben SnapChat. Een groot voordeel waarom je SnapChat dient te gebruiken als particuliere huis verkoper is het gemak om het filmpje te maken, tekst bij toe te voegen en volgens te delen op het internet.

SnapChat voor makelaars en nieuwbouw projecten

Voor een makelaarskantoor is SnapChat één van de grootste marketing mogelijk van dit moment en makelaarskantoren zouden SnapChat met twee armen moeten omarmen. SnapChat is ideaal om in te zetten omdat;

  •  Je huizen heel snel kunt delen
  •  Je bijzonderheden van huizen heel snel kunt delen
  •  De klanten zien veel meer van het bedrijf
  •  De klanten blijven betrokken

SnapChat gaat groot worden. Het is op dit moment het sterkst groeiende Social Media kanaal. Zowel voor particuliere huis verkopers, makelaarskantoren als voor nieuwbouw projecten kan SnapChat een belangrijke marketing rol gaan spelen.

Is SnapChat de moeite waard om in te zetten?

Net als bij de meeste Social Media kanalen zal het niet direct resultaat opleveren. Maar op langere termijn ga je er zeker profijt aan hebben. Snapchat heeft wereldwijd 200 miljoen actieve gebruikers. Dagelijks worden er 400 miljoen snaps naar elkaar verstuurd. In Nederland zijn er 2 miljoen gebruikers, waarvan het grootste percentage nog tieners zijn.

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief

  • Huis verkopen – eenvoudig en betaalbaar

  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Vast tarief van € 1197,- inclusief btw. (zelf de rondleidingen verzorgen)