Gratis adverteren, wie wil dit niet? Het is goed om zuinig te zijn met je geld, maar vaak is een financiële injectie echt nodig om meer potentiele kopers te bereiken en het huis sneller te verkopen.
Op Facebook zijn er verschillende opties tot adverteren. Met deze opties kan je via Facebook adverteren heel gericht specifieke doelgroepen bereiken.
Waarom zou je ervoor kiezen om betaald te adverteren op Facebook?
Ten eerste is Facebook het grootste sociale netwerk ter wereld. Het netwerk heeft meer dan 1 miljard gebruikers over de hele wereld, waarvan ongeveer 9 miljoen accounts in Nederland. Wil je dus heel gericht potentiele kopers bereiken? Adverteer dan op Facebook. Verder is adverteren op Facebook ook ontzettend handig, je kunt namelijk instellen dat je advertentie alleen bij een specifieke doelgroep terechtkomt.
Facebook adverteren is een gouden kans voor veel huis verkopers
Met het speciale programma Facebook Ads kan je op basis van verschillende criteria advertenties vertonen bij de gewenste doelgroep. Het gaat om criteria als leeftijd, geslacht en regio, maar ook om interesses, activiteiten en profielkenmerken. Ook is het een voordeel dat via Facebook de advertenties zowel tekst- als beeld kunnen bevatten, waardoor je meer mogelijkheden krijgt om het huis goed onder de aandacht te brengen. Tot slot kan je via Facebook statistieken bekijken wie je hebt bereikt met de advertenties en hoe vaak deze zijn gedeeld en hoeveel likes er zijn gegenereerd. Zo kan je bepalen welke berichten wel en niet aanslaan bij de doelgroepen. Vervolgens kan je de campagne verder optimaliseren.
Je Facebook promotie pagina gratis promoten
Je hebt nu je pagina gevuld met de eerste berichten en je hebt via Facebook uitnodigingen verstuurd om je pagina te ‘liken’. Het is nu wachten totdat mensen je uitnodigingen accepteert. Voor de rest kun je rustig wachten totdat mensen ‘toevallig’ op jouw pagina komen. Niet dus!
Nu begint het echte werk pas. Je gaat nu je pagina actief promoten waardoor de bezoekers naar je toe komen. Je wilt zoveel mogelijk likes krijgen, want hoe meer likes, hoe groter je bereik. Want op hoe meer tijdlijnen jouw berichten komen te staan, hoe meer mensen jouw berichten zien (En dat zijn dus niet alleen de ‘likers’ zelf)
Bespaar tijd
Wij nemen aan dat je door het lezen van dit artikel volop wilt ingaan op de mogelijkheden van Facebook om het huis sneller te verkopen. Voor jou is internet en Social Media geen bijzaak. Want het verschil daartussen is enorm. Maar dat je dit onderwerp belangrijk vind, betekend natuurlijk niet dat je er onnodig veel tijd aan wilt besteden. Zo vergaat het ons net zo. Wij vinden het als middel fantastisch, maar we hebben meer te doen ;) Daarom is het van belang dat je berichten van te voren gaat maken en van de functie gebruik gaat maken om de berichten in te plannen.
Waarom je het huis sneller verkoopt op Facebook?
‘Verkoop je huis sneller, maar zak niet met de verkoopprijs’ – dat is het motto van “Huis Verkopen Met Facebook” . Aan de hand van dit boek ben je in staat om het huis onder de aandacht te brengen op het meest krachtige Social Media kanaal van dit moment; Facebook.
Lees ons E- book huis verkopen op Facebook