Welke personen wil je op Facebook bereiken?

Welke personen wil je op Facebook bereiken?

Je kunt er natuurlijk voor kiezen om met losse flodders te gaan schieten, maar dan heb je kans dat je alle moeite voor niks doet. Dat doe je namelijk als je je op alle mensen richt. Hoe mooi zou het zijn als jouw huis alleen onder de aandacht komt van hen die ook echt interesse in jouw huis kunnen hebben? Voordat je daadwerkelijk met Facebook begint is het daarom goed om een doelgroep analyse uit te voeren. Dit klinkt misschien wat ingewikkeld, maar dat is het niet. Door dat gedeelte van je hersens te gebruiken wat wij het ‘boerenverstand’ noemen, kun je een heel eind komen.

Hoe ziet jouw potentiële koper eruit?

Voor een goede doelgroep analyse is de volgende vraag van belang: Welke personen zouden het huis kunnen kopen? Om hier achter te komen kun je jezelf de volgende vragen stellen:

  •  In welke gebieden wonen deze personen?
  •  Hoe oud zijn de geschikte kopers?
  •  Wat zijn de interesses van deze personen?

Als je hier voor jezelf antwoord op geeft ben je al een heel eind op weg.

Verkoop je Huis met Facebook

We zullen hier nog even wat verder op inzoomen. Probeer drie verschillende groepen (segmenten) te maken van personen die het huis zouden willen kopen. We hebben hieronder enkele voorbeelden voor je op een rijtje gezet om je inspiratie te geven en te laten zien wat we bedoelen.

Voorbeeld 1. Je verkoopt een kleine woning.

De drie segmenten die je dan zou kunnen maken zijn bijvoorbeeld:

  • Jonge stellen
  • Alleenstaanden
  • Moeder en dochter

Voorbeeld 2. Je verkoopt een eengezinswoning.

De drie segmenten die je dan zou kunnen maken zijn bijvoorbeeld:

  • Gezinnen
  • Werkende ouders
  • Kinderen boven de 15 jaar

———– Opdracht ———-

En dan nu jij

Probeer minimaal drie verschillende segmenten (soorten kopers) voor jouw huis te bedenken voordat je naar de volgende stap gaat;

Segment 1. ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
Segment 2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

Segment 3. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

Woongebied: Waar wonen jouw potentiële kopers?

De volgende vraag die we behandelen gaat over de woongebieden waar de personen die je wilt gaan bereiken in wonen. Je kunt om te beginnen je eigen woonplaats hiervoor gebruiken. Hiernaast kun je er ook over nadenken welke woonplaatsen nog meer interessant zouden kunnen zijn om op in te zetten.
Het is goed om minstens drie woongebieden te hebben die in aanmerking komen als woonplaats voor jouw doelgroep. Je kunt hierbij denken aan bijvoorbeeld Amsterdam, met een straal van 10 km er omheen.

———– Opdracht ———-

Probeer nu minimaal drie woongebieden voor jezelf te bedenken waarin de mensen wonen die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw huis.

Woongebied 1. ………………………………………………………………………………………………………………………………………
Woongebied 2. ………………………………………………………………………………………………………………………………………
Woongebied 3. ………………………………………………………………………………………………………………………………………

Leeftijd: Welke leeftijd heeft jouw potentiële doelgroep?

We zijn er bijna. Als één na laatste stap in het maken van jouw strategie gaan we kijken naar de leeftijd van jouw doelgroep. Het is de bedoeling dat daarbij minimaal twee verschillende leeftijdsgroepen gemaakt worden. Bijvoorbeeld voor de eengezinswoning kun je er voor kiezen om de leeftijden van de verschillende gezinsleden te pakken. Je zou de leeftijdscategorie van 15- tot en met 23 jaar kunnen pakken. En hiernaast kan je bijvoorbeeld een leeftijdsgroep maken van 40- tot en met 50 jaar. Verkoop je een huis in een duurder segment, dan kun je ervoor kiezen om de leeftijdsgrens te verhogen.

———– Opdracht ———-

Probeer nu voor jezelf drie leeftijdscategorieën te bedenken die geïnteresseerd zouden kunnen zijn in jouw huis.
Leeftijdscategorie 1. Van…………………jaar tot en met…………………jaar
Leeftijdscategorie 2. Van…………………jaar tot en met…………………jaar
Leeftijdscategorie 3. Van…………………jaar tot en met…………………jaar

Interesses

We gaan steeds verder het segment uitwerken. Als laatste willen we weten wat de interesses van jouw potentiële kopers zijn. Welke sporten vinden ze leuk? Wat zijn hun hobby’s? Wat voor amusement vinden ze interessant? Wat vinden ze belangrijk om te lezen over het huis?

———– Opdracht ———-

Deze vragen mag je nu tot slot voor jouw doelgroep gaan beantwoorden: Welke sporten vinden ze leuk?

  • Wat zijn hun hobby’s?
  • Wat voor amusement vinden ze interessant?
  • Wat vinden ze belangrijk om te lezen over het huis? (Noem minimaal 4 dingen)

Verkoop je Huis met Facebook en nu verder…

Je hebt uitgewerkt welke personen het huis zouden kunnen kopen. Je hebt verschillende segmenten gemaakt van kopers. De meest geschikte gebieden waar deze personen wonen heb je bedacht en je hebt verschillende leeftijdsgroepen onderverdeeld. De interesses van de kopers heb je bedacht en uitgewerkt. Deze gegevens ga je straks goed kunnen gebruiken bij het maken van de berichten en advertenties op Facebook.

Wanneer je de stappen uit dit artikel hebt uitgevoerd heb je een prima begin om te starten met Facebook. Het is nu tijd dat je ook werkelijk met de berichten voor Facebook aan de slag gaat. Je gaat laten weten dat je huis te koop staat aan zoveel mogelijk relevante kopers.

 

Dit artikel komt uit ons E- book Huis Verkopen met Facebook. Wil je nog meer praktische tips en strategieën om het te verkopen met Facebook?

E-book-huis-verkopen-op-facebook

Download ons E- book Huis verkopen op Facebook.

Reactie plaatsen

Huis verkopen voor een vast tarief vanaf € 397,-

  • Huis verkopen met onze ondersteuning 
  • Huis gemiddeld binnen 6 weken verkocht!
  • Wij hebben al meer dan 300+ huizen verkocht
  • Plaatsing op alle huizensites 
  • Prijs/kwaliteit gemiddelde beoordeling van 8,9
  • Vast tarief vanaf € 397,- inclusief btw. 
  • Huis binnen 3 dagen in de verkoop 
  • Bespaar duizenden euro's 

Gratis professionele tips om jouw huis sneller te verkopen

Ontvang direct de ultieme Huispromotie gids en ontdek wat je nodig hebt om:

  • Duizenden extra bezichtigingen te krijgen
  • De juiste kopers online te bereiken
  • Eenvoudig de volgende stap na Funda te zetten
  • Op te vallen tussen de huizen die te koop staan
  • Zelf de verkoopsnelheid te beïnvloeden
  • Zelf de verkoopprijs te beïnvloeden
  • Wat 90% van de verkopers niet doen
50%
Je bent er bijna!
Waar mogen we hem naartoe sturen?
DIRECT ONTVANGEN