Je huis verkopen begint online. We merken dat veel huisverkopers dit vergeten.
Maar kijk eens naar je eigen internetgedrag. Als je iets zoekt of nodig hebt, begint het zoekproces vaak op het internet.
We leven in een tijd van het internet en de verschillende Social Media kanalen. Als je jouw huis op een snelle manier en voor de juiste prijs wilt verkopen dan is het van belang om het huis online goed te promoten.
Waarom het Internet inzetten om je huis te verkopen?
- Het oriëntatieproces begint op het internet
- Je kunt gebruik maken van doelgerichte advertenties
- Mensen zoeken online naar huizen
- Het bevordert een snelle verkoop
Huis verkopen op Facebook
Ja, je huis goed op Facebook promoten (met adverteren) kost geld. Veel mensen schrikt dit af.
Maar € 10.000,- van de vraagprijs afhalen is wat de meeste huis verkopers doen, wanneer het huis niet wordt verkocht. Probeer daarom voordat je dit gaat doen Facebook adverteren eens uit. Voor nog geen € 100,- is het al mogelijk om duizenden potentiele kopers te bereiken in de gewenste regio.
Lees hier meer over huis verkopen op Facebook.
Checklist om je huis sneller te verkopen
Wij hebben een selectief aantal vragen voor je samengesteld waar je eigenlijk allemaal JA op dient te antwoorden om een actieve huis verkoper te zijn. De meeste van de tips kun je gratis toepassen en de tips waar voor betaalt moet worden zijn de kosten nooit hoger dan € 500,-.
Lees hier meer over de checklist om een huis sneller te verkopen
Zet de online kanalen in om je huis sneller te verkopen
De meeste makelaars plaatsen je huis alleen op Funda.nl, maar Jaap.nl wordt ook veel gebruikt door huizenzoekers, oftewel potentiële kopers. Deze huizensite bereikt miljoenen bezoekers per maand.
Lees deze 3 magische tips om je huis sneller te verkopen
Huis online te koop aanbieden
Het is heel simpel. Als er weinig potentiële kopers bereikt worden, komt er niemand kijken en is de kans op een verkoop natuurlijk kleiner. Veel huisverkopers vertrouwen blindelings op de makelaar; “Mijn makelaar zorgt wel dat er kopers komen”.
Nou, niet dus.
Makelaars hebben vaak een volle portefeuille en zijn dus druk. Ze gaan echt geen aparte marketing activiteiten verrichten specifiek gericht op jouw huis. 7 van de 10 makelaars zetten Social Media nog niet eens in voor meer bezichtigingen!
Wees dus geen passieve verkoper…